torsdag den 31. marts 2011

Kør selv på ferie med familien

Har I bemærket hvor godt vejret er blevet i forhold til hvad det var for kun 1 måned siden? Hvor er det fantastisk og dejligt. Det betyder også at planlægningen af sommerens kør selv ferie med familien eller venner så småt kan begynde. Hvor skal man begynde og hvordan og hvorledes? Det emne tager jeg fat i her. Find pen og blok frem og læs med her :-)



Planlægningen starter selvfølgelig med at finde en destination - altså finde ud af hvilket land og sted man ønsker at køre til og om det er inden for realistisk rækkevidde. Husk at brændstof også koster penge og at det tager tid at køre. Hvor langt kan man så køre om dagen, hvis det skal være realistisk og man stadig skal kunne nyde sin ferie? Det er et godt spørgsmål, for det er meget individuelt. For mit vedkommende, kan jeg nemt køre 700 kilometer om dagen og stadig have overskud til at nyde ferien med mine børn og kone.

Dernæst skal det planlægges hvordan og hvorledes kør selv ferien skal passe ind med arbejde og lign. Altså eks. om det skal være en uge og om det er muligt at nå destinationen, holde ferie og komme hjem igen på den uge.

Sidst, men ikke mindst, skal der handles ind. Det kan lige så godt gøres løbende fra nu af og op til bilferien, for man glemmer ALTID noget. Og hav tillid til mig og mærk dig mine ord, for det gør man - altid.

- Heldigvis kan det meste købes undervejs på ferien, når man gør stop i diverse byer.

Jeg har tidligere skrevet om hvor vigtigt det er at have underholdning med i bilen til de mindste, så de også nyder ferien med et hvis afbræk i form af tv-underholdning i bilen, på ferien og mentalt. Det er begrænset hvor meget input børn kan kapere i en bil - gennem ruderne.

Kom gerne med kommentarer og jeres planlægning af sommerens kør selv ferier.

1 kommentar:

  1. Nice post and thanks for the sharing. Really you write wonderful stuff


    Kør Selv Ferie

    SvarSlet