mandag den 7. marts 2011

En fantastisk ferie i Italien

Hej allesammen. Så er vi netop hjemvendt fra vores ferie i Italien, hvor vi kørte selv. Turen foregik i vores nye bil, en Skoda Fabia, og bød bl.a. på godt vejr, billig benzin og en masse kulturelle oplevelser på vores kør-selv ferie som i øvrigt gik fremragende.

Børnene nød, ligesom os voksne, også turen og vi havde til formålet fået installeret skærme i vores nakkestøtter så børnene på kør selv turen kunne se DVD og spille playstation. Så dette var ikke noget problem på ferien.

Bilen bød heller ikke på nogen problemer på trods af at vi sammenlagt har kørt mere end 2500 kilometer. Min største irritation var nu mere benzinpriserne, men dette kan der jo ikke gøres noget ved.

Jeg vil her komme med mine erfaringer og råd omkring en bilferie til Italien eller nærliggende lande og områder. Der er mange ting som er vigtige at huske, hvis man selv overvejer at planlægge en ferie til Italien - vi gjorde det med stor succes og vil derfor dele vores erfaringer med jer læsere og ferielystne danskere.

Som sagt er det en god ide at sørge for underholdning til de mindste, for vi kommer ikke udenom at det ÉR en lang tur. Os voksne kan godt lide at køre i bil og nyder det visuelle på turen til Italien, men her har de små brug for noget mere til øjnene og hjernen. Man kan pt. købe to skærme til små 700 kr. og dette kan anbefales.

Bilen bør serviceres inden sådan en lang tur. Eller lad mig omformulere mig; Den SKAL serviceres. Det er simpelthen for ærgeligt at opleve motorproblemer på en kør-selv ferie med familien - uanset om turen går til Italien eller mere nærliggende lande.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Vi bare dele min begejstring for Italien. Skal selv til Gardasøen hvor jeg fandt fede rejsetips på FDM Travels hjemmeside.
    Håber du/I kan bruge dem.

    Rejsehilsen
    Leif

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. I have really enjoyed reading your blog posts.
    Excellent post on Bilferie Italien
    Bilferie Italien

    SvarSlet