mandag den 8. juni 2009

Hvorfor kør selv ferie?

Det store spørgsmål; hvorfor tage på kør selv ferie, i stedet for en almindelig ferie med fly, bus eller tog og hotel? Svaret er ganske simpelt. Ofte kan det økonomisk være en fordel, da man selv er herre over den pakkeløsning som rejseselskaberne normalt har klasket sammen til forbrugeren. Man kan prioritere de ting man selv føler for, og ligeledes nedprioritere det der ikke er et behov for. Er man meget beskeden, kan man med fordel sove i sin bil og derved spare mange penge.

Kør selv ferier er kulmineret de sidste 10 år, viser forskellige undersøgelser. Det er følelsen af at have sin egen base, under hele rejsen - man tager sit andet hjem med sig på ferien, og det virker for mange betryggende.

Jeg kan huske min første kør selv ferie, hvor vi kørte til Paris i min gamle Volvo, min kone og jeg. Jeg var meget skeptisk i starten, men den dag i dag, er det stadig min bedste ferie til dato.

Følg med her på siden, da jeg vil dele ud af al min erfaring med kør selv ferier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar