mandag den 8. juni 2009

Huskeliste til kør selv ferie

Her opremser jeg nogle vigtige ting, som man bør tage med sig på kør selv ferie.

Husk for guds skyld at medbringe kørekort, forsikrings papirer, o.l. Værktøj til småreparationer af bilen (fladt dæk, mv.) er også en god ting at have med. En falck kasse med plastre, bandage, osv. er også uundværlig, hvis uheldet er ude.

Jeg var på kør selv ferie i 1989, hvor jeg på en og samme dag formåede at punktere, påkøre en anden bilist og forstuve højre fod, hvilket resulterede i at min kone måtte køre resten af den ferie. Det var hun ikke helt tilfreds med - det skal lige siges at det var begrænset hvor mange biler der var autopilot i, i de sene 80'ere. Derudover har vi mere eller mindre altid været heldige med vores kør selv ferier.

Har man tænkt sig at sove i bilen, er det en god idé at have rigeligt med dyner, puder og sengebetræk med, da det ellers kan blive en ret så ubekvem overnatning man får sig på kør selv ferien. Her taler jeg af erfaring :-) Jeg anbefaler på det varmeste at man kombinerer overnatningerne med enkelte hotel ophold, da det som sagt godt kan blive en ubekvem affære at overnatte i bilen under hele sin kør selv ferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar